Tevreden medewerkers vormen een goede basis voor tevreden klanten.

Tevreden medewerkers vormen een goede basis voor tevreden klanten.

Nieuwe collega's vinden is een uitdaging in deze krappe arbeidsmarkt. Het vasthouden van personeel is dan ook van groot belang. Hoe pakken ondernemers dat aan? Gerard de Weerd van VANESSEN ICT deelt zijn ervaring. 

Gerard de Weerd is sinds een aantal maanden directeur van VANESSEN ICT. Vrijwel alle vacatures die bij hen ontstaan, komen voort uit groei van de onderneming.

Gerard: ‘‘Wat ik belangrijk vind, is dat medewerkers op een verjaardag met trots over hun werk praten. Dat mensen plezier hebben in hun werk is namelijk niet alleen voor ieder individu van belang, maar zeker ook voor de hele organisatie. Want tevreden medewerkers vormen een goede basis voor tevreden klanten. Ik wil mij daar bij VANESSEN ICT dan ook graag voor inzetten.

Dat begint bij het leren kennen van alle collega’s. Wat zijn hun drijfveren en hun ambities. Dit geldt voor zowel de vakinhoudelijke als de persoonlijke competenties. Het met elkaar ontwikkelen betekent kwalitatieve groei van zowel de medewerker als de organisatie. Dit sluit weer aan bij de ambitie van VANESSEN ICT als dienstverlener.

In een kennisintensieve markt is het belangrijk om voortdurend te blijven ontwikkelen op vakinhoudelijke competenties. Dat zie ik als een voorwaarde. Tegelijkertijd vertellen de persoonlijke competenties wie jij als individu bent. Het gaat niet alleen om het technisch certificaat.

Begrijpen waar onze klant zich mee bezig houdt, is van belang. Klanten waarderen het als je betrokken bent. Daarom denken wij mee met het hele proces in plaats van een component.

Ik ben voorstander van het ontwikkelen op groepsniveau, dat maakt het team sterker en het is goed voor het leerproces. Je leert elkaar beter kennen en je kunt elkaar helpen. Dan is het extra leuk om samen een succes te vieren! Al deze dingen dragen bij aan werkplezier en het minimaliseren van verloop, maar uiteindelijk zijn de bedrijfsuitjes en vrijdagmiddagborrels natuurlijk ook onmisbaar.’’

 

Meer lezen?
Lees Faam Magazine en laat je inspireren.